همه چیز در مورد کمپانی داهوا | برند داهوا | Dahua

یکی از پرفروش‌ترین برندها در بازار نظارت تصویری ایران، برند داهوا است. در این مقاله به بررسی تاریخچه‌ی کمپانی داهوا، رشد و جایگاه داهوا در بازار ایران و دنیا، دسته بندی محصولات و راهکارهای این کمپانی معظم می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ساختمان کمپانی داهوا در چین
ساختمان کمپانی داهوا در چین DAHUA

 

داهوا در سال 1380 هجری شمسی در کشور چین یعنی در حدود 20 سال پیش تاسیس شد. در حال حاضر این کمپانی پیشرو در ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت اشیا(IOT) در بازار نظارت تصویری دنیا محسوب می‌شود. اختراعات زیاد در حوزه تکنولوژی به منظور خلق ارزش برای مصرف کنندگان از اهداف آن‌ها بوده است. یکسال بعد از تاسیس، این کمپانی توانست دستگاه 8 کاناله‌ی Real Time را تولید کند. از افتخارات برند داهوا تولید دستگاه 32 کاناله‌ی Full D1 بعنوان اولین کمپانی در جهان است.

کمپانی DAHUA در حال حاضر بالغ بر 18000 کارمند فعال دارد. حدود 9000 نفر از آن‌ها در واحد تحقیق و توسعه یا R&D مشغول به فعالیت هستند. در آخرین رتبه بندی که توسط مجله معتبر ASMAG انجام شد، 50 شرکت برتر صنعت حفاظت الکترونیک در سال 2020 معرفی شدند. DAHUA بعد از رقیب سخت کوش خود یعنی هایک ویژن HIKVISION جایگاه دوم از نظر بیشترین میزان درآمد فروش محصولات نظارت تصویری در دنیا را کسب کرد. برای خواندن این رتبه بندی می‌توانید کلیک نمایید.

کشور ایران نیز مانند حدود 180 کشور دیگر در دنیا یکی از خریداران محصولات این برند می‌باشد. داهوا با داشتن شبکه خدمات‌دهی و بازاریابی جهانی، بیش از 200 دفتر استانی در چین و همچنین 58 شرکت تابعه و نمایندگی خارج از کشور را پوشش می‌دهد. از طرفی کمپانی داهوا عرضه کننده‌ی محصولات، راهکارها و خدمات خود که شامل صنایع اصلی و کلیدی مانند شهر امن، ترافیک، خرده فروشی، بانکداری و امور مالی و انرژی در بازار نظارت تصویری است. راهکار‌ها و محصولات این کمپانی در پروژه‌های مهمی در سراسر دنیا نصب شده‌اند. نمایشگاه بین المللی واردات چین، المپیک ریو، اجلاس G20 Hangzhou ،‌BRICS Xiamen، پروژه واتیکان، پروژه تویوتا آرژانتین، فرودگاه بین المللی سائوپائولو برخی از مهمترین پروژه های نصب شده می‌باشد.

برای مثال میزان فروش برند داهوا در سال 1397 هجری شمسی عدد وحشتناک 4000 میلیارد تومان بوده است. در سال 1399، درآمد کل این کمپانی به عددی بالغ بر RMB 26.466 billion رسید. جالب است بدانیم که از کل سود فروش سالیانه این کمپانی حدود 10 درصد آن به واحد تحقیق و توسعه تخصیص داده می‌شود.

از زمان اختراع و عرضه اولین DVR با 8 کانال در بازار در سال 2002، داهوا تمام تلاش خود را در جهت پیشرفت و نوآوری در زمینه‌های تحقیق و توسعه کرده است. نتیجه‌ی آن نیز کشف فرصت‌های نوظهور مبتنی بر تکنولوژی‌های اینترنت اشیا، بینایی ماشین، سیستم های کنفرانس ویدیویی، هواپیمای بدون سرنشین حرفه‌ای، ایمنی در برابر آتش سوزی هوشمند، فن آوری‌های اتومبیل، ذخیره سازی هوشمند، رباتیک و … زمینه های دیگر بوده است. این کمپانی در حال حاضر حدود 3700 ثبت اختراع در کل دنیا داشته است.

Dahua Technology در اواسط سال 2008 میلادی بعنوان یک شرکت ملی با تکنولوژی پیشرفته موفق شد به بورس اوراق بهادار شنژن SZSE: 002236 راه پیدا کند. شعار برند DAHUA از بدو تاسیس آن تا بحال، “جامعه امن در کنار زندگی هوشمندانه‌تر” بوده است. تعهد داهوا به امکان ایجاد جامعه‌ای امن‌تر و زندگی هوشمندانه‌تر سبب شده تا به ارزش اصلی خود یعنی مشتری مداری پایبند باشند. در نتیجه خدمات عالی در بازار برای مشتریان خود به منظور تحقق بخشیدن به شعار بالا فراهم شده است.

 

بخش های مختلف

برخی مهمترین اخبار و تکنولوژی‌ کمپانی داهوا در سال‌های اخیر

1- تکنولوژی HDCVI 6.0 PLUS داهوا
این تکنولوژی در مورد هوش مصنوعی(AI) بر بستر کابل کواکسیال می‌باشد. از مهمترین امکانات این تکنولوژی می‌توان به رزولوشن دوربین مداربسته 5MP بصورت نسبت 16 به 9‌، رزولوشن دوربین 4K بصورت واقعی‌، سیستم کدینگ AI، تکنولوژی TiOC و تطبیق نوری اشاره کرد.

تکنولوژی HDCVI 6.0 PLUS داهوا
تکنولوژی HDCVI 6.0 PLUS داهوا

 

2- گزارش مالی سال 2020 کمپانی داهوا

این گزارش رشد مداوم و توسعه پایدار در این سال را نشان می‌دهد. ارزش این کمپانی در مورد نوآوری، کیفیت و خدمات بیشتر از پیش به چشم می‌خورد. درآمد سالیانه نشانگر افزایش رشد سالیانه 1.21 درصدی بوده است. سود خالصی که به سهامداران این کمپانی رسیده است در حدود 599 میلیون دلار امریکا می‌باشد. این یعنی رشد 22.42 درصدی به نسبت سال گذشته می‌باشد. در سال 2020 با توجه به بیماری همه گیر کرونا که تاثیر بسزایی بر توسعه و اقتصاد جهانی داشته است، کمپانی داهوا با گسترش تکنولوژی IOT در بازار، امکان بهره‌مندی دیجیتالی شهرها و خانه‌ها را با خدمات و راهکارهای هوشمند IOT فراهم کرده است.

سرمایه گذاری تحقیق توسعه با تمرکز روی هوش مصنوعی، ذخیره سازی ابری، بستر بزرگ داده و تکنولوژی اینترنت اشیا در سال 2020 با افزایش رقم 7.28 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

گزارش مالی سال 2020 کمپانی داهوا
گزارش مالی سال 2020 کمپانی داهوا

 

3- بروز کردن سیستم مدیریت IVSS با تمرکز روی قابلیت‌های AI 

4- تکنولوژی Wizsense با هدف تمرکز روی انسان و خودرو 

5- راه اندازی مرکز نوآوری مجازی جهانی داهوا بصورت زنده
این مرکز با نمایش آخرین تکنولوژی ها، محصولات و راهکارهای امنیتی خود از طریق یک نمایشگاه آنلاین مجازی، می تواند مشتریان را در طراحی سیستم های امنیتی عالی پشتیبانی کند.

راه اندازی مرکز نوآوری مجازی جهانی داهوا بصورت زنده
راه اندازی مرکز نوآوری مجازی جهانی داهوا بصورت زنده

 

جدیدترین سری محصولات برند داهوا در سال 2021

  1.  XVRهای کوپر سری هوش مصنوعی
  2.  دوربین‌های حرارتی سری eureka که قابلیت حفاظت پیرامونی را دارند
  3.  عرضه‌ی محصولات با کیفیت 5MP مگاپیکسل و خروجی با نسبت تصویر 16:9

 

دسته‌بندی راهکارهای کمپانی داهوا

داهوا به عنوان یک ارائه دهنده‌ی پیشرو در راه‌حل های امنیتی، برای صنایع مانند مدیریت ترافیک، امکانات دولتی، خرده فروشی، بانکداری و امور مالی محصولاتی را تولید کرده است.

1- راهکارهایی برای صنایع

مدیریت ترافیک، هواپیمایی، ساختمان، خرده فروشی، بانکداری، نفت و گاز و لجستیک

2- راهکارهای SMB بر اساس سناریو

مدارس، کارخانجات، فروشگاه هوشمند، ویلای هوشمند، آپارتمان هوشمند، بیمارستان، دانشگاه‌ها، هتل‌ها، پمپ‌بنزین‌ها

3- راهکارهای SMB بر اساس کاربرد

حفاظت پیرامونی، تشخیص چهره، راهکار حفاظت ایمنی، حفاظت با رادار، اکسس کنترل، سیستم‌های کنفرانس هوشمند، راهکار پارکینگی

داهوا

تکنولوژی‌های کلیدی برند داهوا

  1. Wizsense که محصولاتی با تمرکز روی انسان و خودرو می‌باشد.
  2. HDCVI6.0 PLUS که محصولاتی با هوش مصنوعی بر بستر کواکسیال می‌باشد.
  3. TiOC که سه ویژگی فول کالر، هوش مصنوعی و آلارم می‌باشد.
  4. DAC که تکنولوژی تولید صدای با کیفیت است.
  5. WIZMIND بر اساس ویژگی‌های انسان و … می‌باشد.
  6. FULL-COLOR تولید تصاویری رنگی است.
  7. HDCVI تکنولوژی که یکی از پرکاربردترین اختراعات در حوزه نظارت تصویری بر بستر کواکسیال بوده است.
  8. PFA که الگوریتم پیش بینی برای دوربین اسپیددام می‌باشد.
  9. ePOE که انتقال سیگنال تا متراژ 800 متر است.
  10. ANPR دوربین‌هایی برای پلاک خوانی می‌باشد.
سبد کامل محصولات داهوا
سبد کامل محصولات داهوا
سبد کامل محصولات داهوا

در جدول زیر سبد کاملی از محصولات تولیدی توسط کمپانی داهوا آورده‌ایم. در بازار ایران صرفا بخشی از این محصولات عرضه می‌شود.

 

# عنوان
1 دوربین مداربسته تحت شبکه IP
2 دوربین مداربسته آنالوگ اچ دی  HDCVI
3 دوربین مداربسته چرخشی  PTZ
4 دستگاه ضبط کننده رکوردر NVR تحت شبکه
5 دستگاه های IP STORAGE
6 دستگاه اکسس کنترل
7 دستگاه های مدیریت ترافیک
8 نمایشگر‌ها
9 IVS
10 نرم افزارهای مدیریتی
11 NAND FLASH
12 دستگاه ضبط کننده HDCVI برای HD
13 اینترکام ویدیویی
14 آلارم‌ها
15 سوییچ‌ها
16 ویدیو کنفرانس‌ها
17 متال دتکتور ها
18 دراون‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پشتیبانی واتس اپ
1
پشتیبانی واتس اپ در خدمت شماست
سلام
به فروشگاه دوربین مداربسته زاتا خوش آمدید.
از طریق واتس اپ پاسخگوی سئوالات شما هستیم.
شماره پشتیبانی واتس اپ : 09120809623